Pagina voor Bibliopera koorleden
Bibliopera workshop door Maartje de Lint
Maartje startte haar muzikale opleiding aan de Hogeschool voor de Kunsten op de afdeling Kleinkunst, gevolgd door een zang en opera studie aan Het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam. Door haar natuurlijke en warme stemgeluid was het van jongs af aan duidelijk dat haar carrière zich als zangeres zou gaan ontwikkelen in de meest brede en positieve zin van het woord.
Haar vocale capaciteiten, niet aflatende enthousiasme voor theater, in combinatie met een sprankelende, altijd optimistisch persoonlijkheid hebben haar over de hele wereld gebracht om te werken met, en leren van de beste en meest inspirerende in de muziek industrie zoals Cora Canne Meijer, David Pittman-Jennings, Christina Deutekom, Barbara Bonney, Martin Wright, Charles Hammilton, componist Kees Olthuis, regisseur GerardJan Reijnders en vele anderen.
Haar professionele carrière begon in het laatste jaar van haarstudie toen zij de rol van Arsamene, in Xerxes, Händel vertolkte en daarvoor lovende kritieken ontving.
Na haar studie was zij verbonden aan Het Internationaal Operacentrum te Amsterdam.
Ook maakte zij als 'Fellow in Voice' deel uit van het Tanglewood Music Festival in Massachusetts, Amerika, en zong daar o.l.v. Reinbert de Leeuw in Six poems of Marina Tvetayeva (*Shostakovitsch) en in Songfest (*Leonard Bernstein) o.l.v. Seiji Osawa.
Maartje heeft een voorliefde voor de liederen in het lichte repertoire zoals Kurt Weill, Stephen Sondheim en Maury Yeston.
Zij maakte in 2012 een CD opname van de liederencyclys 'December Songs' (klik op de link om een lied uit de cyclus te beluisteren).
Daarnaast is Maartje een veelgevraagd oratoriumzangeres. Zij zong de alt partijen in Bach’s Mattheaus & Johannes Passion, Weihnachtsoratorium, Rossini’s Petit Messe Solonelle, Stabat Mater van Haydn en vele anderen.
Ook is Maartje naast haar solo engagementen werkzaam bij het koor van De Nationale Opera te Amsterdam. Daar zong zij ook diverse solo’s in o.a. Het Sluwe Vosje, Romeo et Juliette en Die Meisersinger von Neurenberg.
Haar vocale capaciteiten, niet aflatende enthousiasme voor theater, in combinatie met een sprankelende, altijd optimistisch persoonlijkheid hebben haar over de hele wereld gebracht om te werken met, en leren van de beste en meest inspirerende in de muziek industrie zoals Cora Canne Meijer, David Pittman-Jennings, Christina Deutekom, Barbara Bonney, Martin Wright, Charles Hammilton, componist Kees Olthuis, regisseur GerardJan Reijnders en vele anderen.
Haar professionele carrière begon in het laatste jaar van haarstudie toen zij de rol van Arsamene, in Xerxes, Händel vertolkte en daarvoor lovende kritieken ontving.
Na haar studie was zij verbonden aan Het Internationaal Operacentrum te Amsterdam.
Ook maakte zij als 'Fellow in Voice' deel uit van het Tanglewood Music Festival in Massachusetts, Amerika, en zong daar o.l.v. Reinbert de Leeuw in Six poems of Marina Tvetayeva (*Shostakovitsch) en in Songfest (*Leonard Bernstein) o.l.v. Seiji Osawa.
Maartje heeft een voorliefde voor de liederen in het lichte repertoire zoals Kurt Weill, Stephen Sondheim en Maury Yeston.
Zij maakte in 2012 een CD opname van de liederencyclys 'December Songs' (klik op de link om een lied uit de cyclus te beluisteren).
Daarnaast is Maartje een veelgevraagd oratoriumzangeres. Zij zong de alt partijen in Bach’s Mattheaus & Johannes Passion, Weihnachtsoratorium, Rossini’s Petit Messe Solonelle, Stabat Mater van Haydn en vele anderen.
Ook is Maartje naast haar solo engagementen werkzaam bij het koor van De Nationale Opera te Amsterdam. Daar zong zij ook diverse solo’s in o.a. Het Sluwe Vosje, Romeo et Juliette en Die Meisersinger von Neurenberg.
Toen ik Maartje belde en uitlegde waarnaar ik op zoek ben, reageerde ze direct zeer enthousiast.
Het lijkt haar een mooie uitdaging om aan de slag te gaan met een grote groep amateurzangers, waarvan het merendeel voor 23 juni nog nooit een operalied had gezongen.
Maartje heeft zich de laatste jaren gespecialiseerd in de kunst van het presenteren.
Hoe sta je op een podium en hoe kun je je publiek op een overtuigende manier meenemen in jouw verhaal?
Met haar jarenlange ervaring als operazangeres heeft ze heel veel bruikbare ervaring opgedaan die ze graag met ons wil delen.
Kijk maar eens op haar website www.maartjedelint.com
Deze workshop zal op zondagmiddag 16 augustus tussen 14 uur en 16 uur gegeven worden bij dans- en partycentrum Colijn.
Maartje zal op piano worden begeleid door Kees van Zantwijk.
Je snapt dat ik deze workshop van harte bij je aanbeveel.
Om de kosten enigszins redelijk te houden heb ik het minimum aantal deelnemers bepaald op 50 zangers.
Bij 50 deelnemers is de prijs voor deze inspirerende 16,- p.p.
Wanneer het aantal deelnemers groter is, zal de prijs dalen. Dat is mooi hè!
Dus doe mee en geef je op!
Na 3 augustus ontvang je dan nog een berichtje van mij met de definitieve details van deze middag.
Het lijkt haar een mooie uitdaging om aan de slag te gaan met een grote groep amateurzangers, waarvan het merendeel voor 23 juni nog nooit een operalied had gezongen.
Maartje heeft zich de laatste jaren gespecialiseerd in de kunst van het presenteren.
Hoe sta je op een podium en hoe kun je je publiek op een overtuigende manier meenemen in jouw verhaal?
Met haar jarenlange ervaring als operazangeres heeft ze heel veel bruikbare ervaring opgedaan die ze graag met ons wil delen.
Kijk maar eens op haar website www.maartjedelint.com
Deze workshop zal op zondagmiddag 16 augustus tussen 14 uur en 16 uur gegeven worden bij dans- en partycentrum Colijn.
Maartje zal op piano worden begeleid door Kees van Zantwijk.
Je snapt dat ik deze workshop van harte bij je aanbeveel.
Om de kosten enigszins redelijk te houden heb ik het minimum aantal deelnemers bepaald op 50 zangers.
Bij 50 deelnemers is de prijs voor deze inspirerende 16,- p.p.
Wanneer het aantal deelnemers groter is, zal de prijs dalen. Dat is mooi hè!
Dus doe mee en geef je op!
Na 3 augustus ontvang je dan nog een berichtje van mij met de definitieve details van deze middag.